Kamis, 19 November 2015

Herba yang kerap digunakan secara tidak wajar

Herba yang kerap digunakan secara tidak wajar

Ia mudah untuk mencari dan membeli herba dan makanan tambahan herba, tetapi melainkan beberapa kajian dilakukan, ia juga mudah untuk memilih yang salah. Sebahagian daripada ini adalah disebabkan oleh maklumat khabar angin dan palsu. Terdapat beberapa herba yang popular yang sering digunakan secara tidak wajar, dan beberapa boleh menyebabkan masalah kesihatan yang serius jika disalahgunakan.

Apricot Kernel: Dalam kelas kedai, beberapa sekolah menggunakan lubang-lubang biji aprikot untuk mengeraskan logam. Mereka mengandungi sianida, yang besar bagi tujuan itu tetapi tidak begitu banyak untuk manusia. Tidak ada kematian dilaporkan. Mengapa orang mengambilnya? Ia adalah khabar angin untuk mencegah kanser. Seperti yang anda lebih cenderung untuk mati keracunan sianida jika anda makan mereka, saya rasa ia adalah secara teknikal benar.

Echinacea: Ini adalah herba yang sangat berharga apabila digunakan dengan betul. Ia boleh membantu meningkatkan sistem imun anda selepas anda telah terdedah kepada penyakit, tetapi ia perlu diambil untuk tidak lebih daripada sepuluh hari hingga dua minggu pada satu masa. Jika anda mempunyai isu dengan sistem imun anda, seperti pesakit pemindahan atau dalam hal penyakit auto-imun, anda harus mengelakkan Echinacea, kerana ia boleh menyebabkan kesan sampingan dan interaksi herba / dadah.

Ginseng: Oleh kerana tempoh masa dan syarat ginseng tumbuh di bawah, ia adalah herba yang sangat mahal, menjual di empat ratus dolar paun dalam keadaan tertentu. Ia sering digunakan untuk membantu meningkatkan fungsi mental, terutama untuk mereka yang mengalami demensia. American ginseng juga boleh digunakan oleh beberapa pesakit diabetes untuk memelihara kadar gula dalam darah ke bawah. Masalah dengan ginseng adalah bahawa jika anda mempunyai bronkitis atau artritis reumatoid, ia akan membuat keadaan lebih teruk. Ia juga boleh berinteraksi dengan ubat-ubatan yang digunakan oleh pesakit kencing manis.

Goldenseal: Terdapat dua masalah dengan herba ini. Kebanyakan orang menganggap ia digunakan untuk tujuan meningkatkan kekebalan tubuh, tetapi itu tidak berlaku. Ia adalah herba pencernaan dan tidak mempunyai kaitan dengan sistem imun. Masalah kedua ialah interaksi herba / ubat yang serius. Jika anda mengambil statin dalam apa jua bentuk, tidak mengambil goldenseal, kerana ia boleh menyebabkan kerosakan otot yang serius dan kegagalan buah pinggang. Oregon akar anggur adalah pilihan yang lebih baik jika anda berada di statin.

Licorice: Pesakit kencing manis dan orang yang mempunyai tekanan darah tinggi akan lebih baik dinasihatkan untuk mengelakkan herba ini. Ia mengandungi banyak gula dan meningkatkan tekanan darah. DGL mungkin berguna untuk pesakit kencing manis, kerana produk ini menggunakan gula dikeluarkan. Marshmallow akan menjadi alternatif yang baik.

Wort St John: Lembut kepada kemurungan sederhana boleh dilegakan dengan St John Wort, walaupun anda perlu kekal di bawah jagaan doktor semasa menggunakannya. Ia tidak cukup kuat untuk kemurungan utama. Mereka yang mempunyai gangguan bipolar mungkin mendapati keadaan mereka bertambah buruk dengan herba ini. Jika anda mengambil sebarang ubat, bercakap dengan doktor atau ahli farmasi anda ada beberapa serius interaksi herba / dadah.

Willow Bark: Willow tidak digunakan sebagai banyak sekarang yang kita ada aspirin. Sehingga itu, jika anda mempunyai sakit kepala, anda mengambil willow. Kerana ia adalah kimia yang serupa dengan aspirin, jika anda alah kepadanya, jangan gunakan willow. Penghidap gout juga perlu skip herba ini, kerana ia boleh menyebabkan flareup a.

Menggunakan ubat-ubat herba boleh menjadi penyelesaian yang ideal untuk anda, tetapi ia adalah penting untuk bekerja dengan doktor, ahli farmasi dan sebaik-baiknya seorang pengamal herba yang berkelayakan untuk memastikan apa yang anda gunakan adalah yang terbaik untuk anda. Pastikan anda memberitahu doktor apa-apa keadaan perubatan yang sedia ada dan apa-apa ubat-ubatan atau makanan tambahan yang anda gunakan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar